کد خبر: ۷۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
رییس دانشگاه شریف:
رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: امروز انتظار جامعه از صنعت برق این است که انرژی های تجدید پذیر محور توسعه این صنعت باشد و از این رو، رویکردها باید به این صنعت تغییر کند.

به گزارش "برق نيوز" محمد فتوحی فیروزآبادی، در سومین کنگره اتوماسیون برق ایران در دانشگاه شیراز افزود: صنعت تولید برق در جهان، آسیب هایی را متوجه محیط زیست کرده به گونه ای که 23 درصد مشکلات زیست محیطی ناشی از تولید الکتریسیته است.

استاد دانشگاه صنعتی شریف که مقاله ای علمی با عنوان 'اتوماسیون سیستم های توزیع، قابلیت ها و زیرساخت های لازم' را در این کنگره ارائه می کرد، گفت: باید با برنامه ریزی، فرایند تولید و انتقال برق را در قالب دوستدار محیط زیست ارائه کرد و هزینه های تولید برق بر محیط زیست را کاهش داد.

فتوحی فیروزآبادی اظهار کرد: راه حل این امر در ایجاد شبکه های هوشمند برق با بهره گیری از فناوری های پیشرفته در شبکه قدرت کنونی است.

این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اهمیت اتوماسیون در صنعت برق گفت: مدت زمان انتظار مشترکان برای وصل شدن دوباره برق در زمانی که سامانه اتوماسیون در شبکه پیش بینی نشده باشد بین 50 تا 80 دقیقه است و این در حالی است که در سامانه های بهره مند از اتوماسیون، مدت زمان قطعی برق به کمتر از یک دقیقه کاهش می یابد.

ایمان رجایی رییس کمیته اتوماسیون و مخابرات سندیکای صنعت برق ایران نیز در این کنگره سخنرانی علمی با عنوان 'فناوری سیستم اتوماسیون پست های فشار قوی (SAS) و روند پیاده سازی آن در شبکه برق کشور' ارائه کرد.

اتوماسیون در صنعت به معنی بهره گیری از رایانه به جای متصدیان انسانی برای کنترل و هدایت است.

دانشگاه شیراز، شرکت توانیر و شرکت برق منطقه ای استان فارس متولی برپایی سومین کنگره اتوماسیون برق ایران هستند
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا زارع سخویدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
با عرض سلام خدمت مهندسین عزیز در گذشت مهندس ایمان رجایی را به تمام مهندسان برق تسلیت عرض مینمایم
علیرضا زارع سخویدی
|
Netherlands
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
سلام بنده 20 ساله با پدر اقای مهندس ایمان رجایی همسایه هستیم و من تا الان که پسرشون فوت شده اند نمیشناختم این خانواده کی هستن برای تمام جوامع مهندسین برق تسلیت عرض میکنم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار