کد خبر: ۸۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
وزیر نیرو با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ کشور دنیا از محصولات مپنا استفاده می ‌کنند گفت: تفکرات راهبردی از سوی مپنا منجر به این شد که مدیران احساس مسئولیت کرده و تنها به ۲ سال مسئولیت خود نیندیشند.

به گزارش "برق نيوز" حمید چیت‌چیان در مراسم رونمایی دستاورهای جدید گروه مپنا گفت: مپنا امروز یک نام شناخته شده در دنیا محسوب می‌شود به طوری که این شرکت حدود ۳۰ شرکت زیرمجموعه دارد .

وی ادامه داد: تمام شرکت‌هایی که در حال حاضر زیرمجموعه مپنا هستند حاصل تلاش ۲۵ سال تلاش مدیران گروه مپناست در حالی که ۲۵ سال قبل هیچ نامی از مپنا وجود نداشته است، بنابراین ایده مپنا،‌نام مپنا حاصل مدیریتی جهادی و به معنای عمیق مظهر کامل اقتصاد مقاومتی است.

چیت‌چیان ادامه داد: اگر مپنا نبود بدخواهان ایران بلایی به سر ما می‌آوردند و با جلوگیری از ورود نیروگاه‌ها به داخل کشور نه تنها به صنعت برق بلکه به توسعه اقتصادی کشور ضربه می‌زدند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ کشور دنیا از محصولات مپنا استفاده می ‌کنند گفت: تفکرات راهبردی از سوی مپنا منجر به این شد که مدیران احساس مسئولیت کرده و تنها به ۲ سال مسئولیت خود نیندیشند.

چیت‌چیان خاطر نشان کرد: از ۷۳ هزار مگاوات ظرفیت اسمی نیروگاه‌های کشور در حال حاضر نیمی از این ظرفیت برق یعنی حدود ۳۵ مگاوات توسط گروه مپنا تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: وزارت نیرو با این تفکر که گروه مپنا رشد کند و بالاترین فناوری ها را به بازار عرضه کند توصیه می‌کند که مپنا بازار خود را گسترش دهد. هرچند می‌دانیم بخشی از مشکلات گروه مپنا زاییده مشکلات اقتصادی است که صنعت برق به آن مبتلاست.

وزیر نیرو ادامه داد: حل این مشکلات فقط بر عهده مدیران صنعت برق نیست و فراتر از حوزه اختیارات صنعت برق است که باید تصمیمات مهم در این خصوص گرفته شود.

چیت‌چیان ادامه داد: اولین انتظار ما از مپنا این است که باید تلاش بیشتری در توسعه صادرات و بازار بین‌المللی داشته باشد چرا که شرایط فعلی ما به گونه‌ای است که به دستور مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست‌های دولت باید تلاش کنیم صادرات غیرنفتی را توسعه دهیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: مساله‌ دوم این است مپنا باید رقابت‌پذیری را ارتقا دهد و از آنجا که مپنا بازار بزرگی در اختیار دارد اگر این طور نباشد دچار کهولت می‌شود.

چیت‌چیان ادامه داد: مساله بعدی این است که مپنا باید بازدهی نیروگاه‌ها را ارتقا دهد و به تولید توربین‌های کلاس F بیشتر توجه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی در دنیا موفق بوده‌اند که به موضوع و زمینه‌هایی که در آن قدرت دارند توجه کرده‌اند،بنابراین مپنا باید به این موضوع که همانا حفظ جایگاه و ارتقای آن جایگاه توجه کند، بنابراین وزارت نیرو نیز تمام تلاش خود را انجام می دهد و تمام حمایت‌های خود را دراین خصوص انجام می دهد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: برق ، حمید چیت چیان ، مپنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار