کد خبر: ۸۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸:۲۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
سخنگوی سازمان انرژی اتمی خبر داد:
ما به یک میلیون سو یعنی سوخت ۵ نیروگاه بوشهر فکر می‌کنیم و به همین دلیل است که توافقی برای احداث دو نیروگاه برق هسته‌ای با روس‌ها امضا کرده‌ایم، ضمن اینکه چینی‌ها هم به زودی وارد این عرصه خواهند شد.
ایران با همکاری چین نیروگاه اتمی می‌سازد سرويس اقتصادی برق نيوز: بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) در نشست «تحلیلی بر بیانیه لوزان» در پژوهشکده نظریه پردازی سیاسی و روابط بین‌الملل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از ساخت نیروگاه جدید هسته‌ای با همکاری چین خبر داد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: برنامه جمهوری اسلامی ایران تولید صنعتی حداقل ۱۹۰ هزار سو سوخت هسته‌ای است، ضمن اینکه ما به یک میلیون سو یعنی سوخت ۵ نیروگاه بوشهر نیز فکر می‌کنیم و به همین دلیل است که توافقی برای احداث دو نیروگاه برق هسته‌ای با روس‌ها امضا کرده‌ایم، ضمن اینکه چینی‌ها هم به زودی وارد این عرصه خواهند شد.
 
وی خاطرنشان کرد: رسیدن به فاز ۵ هزار مگاوات برق هسته‌ای در دوره ۲۵ ساله آینده آرزوی‌ خیلی از کشورهای صنعتی است که البته ما برنامه‌ریزی‌های خاصی را برای رسیدن به این نقطه انجام داده‌ایم. کمالوندی گفت: نیروگاه‌های کوچک برق هسته‌ای به دلیل اینکه خیلی سریع‌تر بومی‌ می‌شوند و اقتصادی‌تر هم هستند در دستور کار سازمان انرژی اتمی قرار دارد.
 
وی درباره فردو نیز تصریح کرد: فردو برای ضمانت نطنز بوده که اهمیت استراتژیکی برای کشورمان دارد، ضمن اینکه مجتمع غنی‌سازی فردو کلا سه هزار و ۴۰۰ سانتریفیوژ دارد که این امر یعنی ۳ هزار و ۴۰۰ سو که در شرایط فعلی این مقدار یعنی فقط یک و نیم درصد از ۱۹۰ هزار سو که رقم قابل توجهی نمی‌باشد.
 
وی گفت: در مجتمع غنی‌سازی نطنز ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه سانتریفیوژ داشتیم که این میزان طبق بیانیه لوزان به ۵ هزار دستگاه رسیده است. وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مشکلی در بازرسی از صنعت هسته‌ای خود ندارد و طبق گزارشات، بیشترین بازرسی‌ها در دنیا پس از ژاپن متعلق به ایران است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار