کد خبر: ۸۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
با وجود بهره برداري از نيروگاه هاي جديد و اقدامات صورت گرفته در سال جاري، رشد مصرف و مشكلات ناشي از خشك سالي، واحدهاي نيروگاهي برق آبي كه قرار بود بخشي از مصرف تابستان كشور را تأمين كنند تحت تأثير قرار گرفته و لازم است براي پيك مصرف سال 94 مديريت مصرف در برنامه ي كاري قرار گيرد.
مديرعامل شركت برق منطقه ای يزد در همايش مشاركت بسيج در مديريت مصرف اظهار داشت: با مصرف صحيح و بهينه ي انرژي الكتريكي، تابستان بدون خاموشي پيش رو خواهيم داشت.

به گزارش برق نیوز،در اين همايش كه با حضور جمعي از بسيجيان ادارات، اصناف و كارخانجات برگزار شد؛ محمدحسن صباغ زادگان با اشاره به قدرت نصب شده ي نيروگاهي 2000 مگاواتي در استان، ميزان مصرف برق استان يزد در سال گذشته را 7 ميليارد و 200 ميليون كيلووات ساعت ذكر كرد.

مديرعامل شركت برق منطقه اي يزد، اين استان را داراي يكي از پايدارترين شبكه هاي برق كشور دانست و اظهار داشت: با توجه به پيش رو بودن تابستان 94 پيش بيني مي شود با رشد 5 تا 6 درصدي ميزان مصرف برق در كشور، به بيش از 50 هزار مگاوات ساعت برسد.

وي همچنين افزود: با وجود بهره برداري از نيروگاه هاي جديد و اقدامات صورت گرفته در سال جاري، رشد مصرف و مشكلات ناشي از خشك سالي، واحدهاي نيروگاهي برق آبي كه قرار بود بخشي از مصرف تابستان كشور را تأمين كنند تحت تأثير قرار گرفته و لازم است براي پيك مصرف سال 94 مديريت مصرف در برنامه ي كاري قرار گيرد.

صباغ زادگان همچنين با ذكر مواردي از مديريت مصرف، با بيان اين كه حدود يك سوم مصرف برق كشور در بخش خانگي، يك سوم در بخش صنعتي است؛ به 9 درصد مصارف عمومي اشاره كرد و افزود: از اين مقدار 3 درصد به مصارف سازمان ها و ادارات دولتي مربوط مي شود كه در ادارات امكان صرفه جويي 40 درصدي وجود دارد.

وي از نمايندگان بسيج ادارات، اصناف و كارخانه جات خواست تا در خصوص فرهنگ سازي در مصرف صحيح و بهينه ي انرژي الكتريكي صنعت برق را ياري كنند تا تابستاني بدون خاموشي سپري شود.

در ادامه اين همايش، معاون برنامه ريزي شركت برق منطقه اي يزد ضمن ارائه ي آماري از وضعيت مصرف انرژي در كشور، بر ضرورت بهينه سازي مصرف انرژي با توجه به كمبود منابع انرژي، آلايندگي زيست محيطي و انتشار گازهاي آلاينده تاكيد كرد و افزود: در صورت ادامه ي وضع موجود، با بحران تبديل ايران به واردكننده ي انرژي، رو به رو خواهيم شد.

ابوالفضل اسدی اولين قدم اساسي در حوزه ي بهره برداري و مديريت به منظور صرفه جويي انرژي را راهكار فرهنگي، مديريتي برشمرد و گفت: تنظيم دماي آسايش در فصل تابستان و زمستان، خاموش نمودن وسايل سرمايش و گرمايش و روشنايي خارج از ساعات اداري و هنگام خروج از اتاق، استقرار سيستم مديريت انرژي در ساختمان، سرويس به موقع كولر و استفاده از سايبان و توجه به برچسب انرژي تجهيزات مصرف كننده انرژي از راهكارهاي كم هزينه و بدون هزينه در مديريت مصرف است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار