کد خبر: ۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۰:۱۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲
جشنواره که با مدیریت شهرداری برگزار می‌شود!
مراسم افتتاحیه که قرار بود ساعت نه صبح در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شود به حدود دو ساعت و نیم تاخیر آغاز شد و تا حدود ساعت سیزده ادامه یافت. در این مراسم به مخترعان اعلام شد که محل برپایی غرفه ها میدان کتاب است که پس از افتتاحیه به آنجا منتقل می شوند.

چندی پیش باخبر شدیم که با حمایت شهرداری تهران قرار است در پاییز امسال جشنواره ای با عنوان «جشنواره اختراعات و ابتکارات تهران» برگزار شود. جشنواره ای که در نظر دارد به مخترعان و مبتکران در راستای تجاری سازی ابداعاتشان کمک کند.

با توجه به شعارهای دکتر قالیباف در دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی ما این بود که این جشنواره در سطح بالایی از لحاظ اجرایی برگزار و از اقبال ویژه ای از سوی مسئولین شهرداری به این رخداد علمی برخوردار خواهد بود. اما اتفاقات ششم آبان، روز نخست این جشنواره نتایجی خلاف این تصور را به نمایش گذاشت.

مراسم افتتاحیه که قرار بود ساعت نه صبح در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شود به حدود دو ساعت و نیم تاخیر آغاز شد و تا حدود ساعت سیزده ادامه یافت. در این مراسم به مخترعان اعلام شد که محل برپایی غرفه ها میدان کتاب است که پس از افتتاحیه به آنجا منتقل می شوند.

بالاخره پس از چند ساعت معطلی مخترعان را به محل نمایشگاه انتقال دادند، مکانی که هیچ شباهتی به نمایشگاه نداشت. محل در نظر گرفته شده شامل دو بخش بود؛ یک قسمت سرپوشیده و یک قسمت در فضای باز.

قسمت سرپوشیده یک سوله ی کوچک بود که سردر آن نوشته بود «شهرداری تهران- محل اسکان کارگران فصلی و خدماتی» و محلی که در فضای باز در نظر گرفته شده بود م،کانی در داخل پارک و کنار خیابان بودکه هنوز غرفه بندی آن انجام نشده بود و امکان مستقر شدن افراد در آن نبود.

و اینگونه روز نخست جشنواره اختراعات و ابتکارات تهران به پایان رسید.

آیا حق مخترعین کشورمان این است که اینگونه به آنها توهین شود؟ آیا کلان شهر تهران و شهرداری آن که سالانه دهها جشنواره بزرگ و کوچک برگزار می کند توانایی برگزاری جشنواره ای در خور نخبگانش ندارد؟ و آیا مدیران کشور ارزشی برای علم و دانش قائلند؟


این جشنواره و اتفاقات نظیر آن نشان دهنده این است که موضوع حمایت از مخترعان و نخبگان تنها یک شعار زیبا و فانتزی برای به نمایش درآوردن چهره های  محبوب از مدیران و سیاستمداران است. مدیرانی که همواره دم از تولیدات دانش بنیان و سرمایه های دانش کشور می زنند و در عمل به این موضوع اعتقادی ندارند و تنها موجب سرخوردگی و نا امیدی نخبگان کشور شده اند.

وقت آن رسیده است که مسئولان دست از شعار دادن بردارند و گامهای اساسی در این باره بردارند.


برچسب ها: برق ، اختراع ، جشنواره
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
0
2
خودتان را ناراحت نکنید!
کلا جایگاه مخترعین در کشور ما تعریف نشده است!
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
0
3
با سلام و عرض خسته نباشيد خدمت شما
مي خواهم بدانم كه آيا امكان اين است كه اين خبر را به خبرگزاري هاي ديگر نيز لينك كنيد تا مخترعان و مردم بيشتري از اين اتفاق غم انگيز با خبر شوند تا شايد كمي مسئولين توجه شان به اين قشر بيشتر گردد(((البته شايد))).
با تشكر
مدیر پایگاه با سلام
شما نیز می‌توانید این خبر را به‌عنوان یک سوژه خبری به دیگر خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری برای منتشر کردن پیشنهاد دهید. برای این کار این خبر و لینک آن را به ایمیل سایت‌های خبری ارسال کنید. پیشنهاد دادن شما موثرتر از درخواست ماست.
با تشکر
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
0
3
من نیز یکی ازمخترعان بودم که ازشهرستانی دورباچه زحمتی توانستم خودم رابه جشنواره برسانم ولی کلی اذیت وسرگردان بودیم لطفا اگردیگرازاین جشنواره ها برگزارمی کنید امکانات رامهیاوافرادمهمی که قراربود تشریف بیاورند،نیامدندوجوایزوداوری ازپیش تعیین شده بود ودرآخرفقط می گویم متاسفم
امير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
0
3
با سلام مجدد خدمت شما
من در رابطه با انتشار اين خبر سعي خود را كردم اما متاسفانه نتيجه اي حاصل نشد به نظر من شما با استفاده از دوستان خود در ديگر پايگاه هاي اطلاع رساني بهتر مي توانيد براي انتشار اين خبر اقدام نماييد.البته اين فقط يك پيشنهاد است و اميدوارم كه افرادي دلسوز امثال شما براي حمايت از ما مخترعين تمام تلاش خود را كنيد.باتشكر
احمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
0
متاسفانه شهرداری تهران در بعضی موارد واقعا نمایشی عمل می کند!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار