کد خبر: ۹۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۴
مهندس همایون حائری، رییس مرکز پشتیبانی صنایع آب و برق و توسعه صادرات وزارت نیرو و مهندس بهرام نظام الملکی، مدیر کل دفتر توسعه صادرات این وزارتخانه میهمان سندیکا بودند.


در این جلسه که رئیس و دبیر کمیته توسعه صادرات و رییس کمیته مهندسین مشاور هم در کنار هیات مدیره سندیکا حضور داشتند، اصلی ترین گلوگاه های توسعه صادرات صنعت برق در حوزه تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی طرح و بررسی شد.

به این ترتیب پس از رایزنی و بررسی راهکارهای موجود به پیشنهاد مهندس حائری که در حال حاضر در سمت مشاور عالی وزیر نیرو در توسعه صنعتی و فناوری نیز فعالیت می کند، مقرر شد با مشارکت دفتر توسعه صادرات وزارت نیرو و سندیکای صنعت برق ایران برنامه عملیاتی در خصوص مسائل و مشکلات صادرکنندگان ایرانی در عراق تدوین شده و حل این مشکلات بر مبنای راهکارهای پیشنهادی در این طرح، از طریق دفتر توسعه صادرات این وزارتخانه به شکل جدی دنبال شود.

به باور مهندس حائری این حرکت می تواند به عنوان پایلوتی برای حل مسائل و مشکلات صادرکنندگان ایرانی در سایر بازارهای هدف مد نظر قرار گیرد. به علاوه مهندس نظام الملکی نیز ضمن تاکید بر این نکته که بر اساس توافق وزارت نیرو با سیستم بانکی کشور، مقرر شده که ضمانت نامه تمامی پروژه های صادراتی صنعت برق با 2 درصد نقدینگی و 98 درصد سفته از طرف بانک ها صادر شود، از فعالین صنعت برق درخواست کرد که در صورت بروز هر گونه مشکلی، موضوع  را با دفتر توسعه صادرات وزارت نیرو در میان بگذارند تا مساله از طریق این ارگان پیگیری و حل شود.  


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار