کد خبر: ۹۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۴
رییس شورای اسلامی شهر قائمشهر از تصویب لایحه ای در شهرداری برای قطع برق منازل مودیانی که عوارض نوسازی و عمرانی به شهرداری بدهکارند ، خبرداد.
مهدی ابراهیمی در جریان بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر قطع برق منازل و املاک مودیان بدهکار عوارض نوسازی و عمران به شهرداری قائمشهر گفت: شهرداری بعنوان نهاد غیر دولتی می بایست بدون اتکا به بودجه و اعتبار دولتی ، تمامی برنامه ریزی برای ارائه خدمات و اجرای پروژه ها را از محل دریافت عوارض از شهروندان انجام دهد.

به گزارش "برق نيوز" وی ادامه داد: عدم همکاری شهروندان در پرداخت عوارض منتج به بروز مشکلات و تبعاتی در اجرای پروژه های عمرانی و ارائه خدمات می شود .


رییس شورای اسلامی شهر قائمشهر خطاب به بسیاری از شهروندان که سالها عوارض شهرداری را پرداخت نکردند ، افزود: در صورت تعلل و بروز مشکل برای ارائه خدماتی نظیر جمع آوری زباله که حافظ سلامت شهروندان است ، همین افراد شهرداری را مسوول نقص در ارائه خدمات معرفی می کنند.

وی ادامه داد : شهرداری با تامین منابع مالی که همان از محل دریافت عوارض است قادر به ارائه خدمات به شهروندان خواهد بود .

ابراهیمی گفت: با توجه به بررسی های میدانی انجام شده لایحه شهرداری در زمینه برخوردقانونی با شهروندانی که عوارض پرداخت نمی کنند ، از سوی اعضای شورای اسلامی شهر مورد موافقت قرار گرفت .

وی همچنین از شهرداری قائمشهر خواست تا شهروندانی که سه سال بیشتر عوارض پرداخت نکردند با اعمال مهلت زمانی یک هفته پس از ارائه اخطار کتبی با هماهنگی اداره برق نسبت به برق منازل و املاک این افراد اقدام نمایند .

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قائمشهر نیز در موافقت با لایحه پیشنهادی شهرداری گفت: همانطور که دستگاه های خدمات رسان برق ، اب ، گاز و مخابرات بازای عدم پرداخت قبوض مبادرت به قطع خدمات می کنند این مساله نیز باید در شهرداری جدی گرفته شود .

فریبرز فتحی کارمزدی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از شهروندان قائمشهری سالهاست بدون توجه به قوانین عوارض نوسازی و عمرانی املاک خود را پرداخت نکردند .

وی خاطرنشان کرد : برخورد جدی و قطع برق منازل این شهروندان می تواند در وصول مطالبات شهرداری قائمشهر تاثیر بگذارد .

این عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر میزان بدهی عوارض شهروندان به شهرداری این شهر را حدود 60 میلیارد ریال اعلام کرد.

شهرستان قائمشهر 320 هزار نفر جمعیت دارد که 200 هزار نفر از آنان در 43 کیلومتر مربع مناطق شهری ساکن هستند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار