کد خبر: ۱۰۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمسیری لامرد در جنوب استان فارس وصل شدن برق این اداره در پی بدهی 650 میلیون ریالی را اعلام کرد ولی گفت: انتظار نداشتیم در آستانه بازگشایی مدارس و فصل طاقت فرسای کار و فعالیت شبانه روزی، برق این اداره را به دلیل این بدهی قطع کنند.
آنگونه که ابراهیم صفری یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد، بدهی 650 میلیون ریالی هزینه برق اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد مربوط به سال 91 و پس از آن است که با وجود تلاش ها و مساعدت های صورت گرفته در استان و شهرستان این بدهی تسویه نشده است.

او گفت: اینک نیز با اینکه برق اداره آموزش و پرورش لامرد با مذاکره و تعامل وصل شده ولی این بدهی هنوز تسویه نشده است.

مدیر آموزش و پرورش لامرد از حدود دو سال گذشته فعالیت خود را در این منصب آغاز کرده و به گفته وی میزان پول برای پرداخت هزینه هایی همچون هزینه برق مصرفی اندک بوده و کفاف پرداخت قبض های برق در شرایط گرمی آب و هوا را نمی کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان لامرد اظهار کرد: در مواردی با کمک های 20 تا 30 میلیون ریالی مسوولان شهرستان و استان و اخیرا هم مساعدت 100 میلیون ریالی اداره کل آموزش و پرورش فارس و کمک 50 میلیون ریالی یکی از خیرین شهرستان، بخشی از بدهی ها را به شرکت برق پرداخت کرده ایم اما با این وجود گرمسیری بودن منطقه و ناگزیری به استفاده از وسایل خنک کننده سبب شده که صورتحساب قابل توجهی بابت برق مصرفی این اداره صادر شود.

وی گفت: روز پنجشنبه 19 شهریورماه جاری برق اداره آموزش و پرورش شهرستان لامرد از ساعت حوالی 11 صبح قطع شد و ما ناگزیر شدیم که پس از یکی، دو ساعت کارمندان را به مرخصی اجباری بفرستیم اما اینجانب و معاونان با وجود گرمی هوا در اداره حضور داشتیم و در مواردی که ناگزیر بودیم، نامه ارباب رجوع را به صورت دست نویس نوشتیم تا خللی در کار مردم پیش نیاید.
صفری ادامه داد: اداره برق لامرد پیش از قطع برق چندین بار به اداره آموزش و پرورش، فرمانداری شهرستان لامرد و اداره کل آموزش وپرورش استان فارس یادداشت هایی را ارایه کرده بود اما با توجه به فصل بازگشایی مدارس و لزوم برنامه ریزی های دقیق در این زمینه انتظار قطع برق را نداشتیم.
** برای تامین اعتبار هزینه برق مناطق گرمسیری گزینه ویژه در نظر گرفته شود
مدیر آموزش و پرورش شهرستان لامرد در ادامه گفت: به مقالات مسوول استان و فرمانداری شهرستان لامرد پیشنهاد داده ایم که برای تامین هزینه برق ادارات در مناطق جنوب استان و کشور که هوا بسیار گرم است، گزینه ویژه ای در نظر بگیرند چرا که با اعتبارات عادی، این ادارات توانایی پرداخت هزینه برق خود را ندارند.
وی بیان کرد: صدور صورتحساب های برق با مبلغ های میلیونی در اداره آموزش وپرورش لامرد در حالی است که از ماه ها قبل لوازم برقی با مصرف بالا از دور خارج شده و لوازم کم مصرف در دستور کار بوده است اما با گرم شدن هوا، ناگزیر هزینه های برق ناشی از به کارگیری وسایل خنک کننده زیاد می شود.
به گفته این مقام مسوول، در سال تحصیلی جدید که اول مهرماه امسال آغاز می شود 9 هزار و 400 دانش آموز در 93 باب مدرسه و آموزشگاه در شهرستان لامرد مشغول به تحصیل می شوند.
بر این اساس، 880 تن از معلمان، مربیان و مدیران مدارس و نیروهای اداری در مجموعه آموزش و پرورش در شهرستان لامرد مشغول فعالیت هستند.
شهرستان لامرد در 464 کیلومتری جنوب شیراز و در منطقه گرمسیری قرار دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار