کد خبر: ۱۸۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵
همایش اینترسولار به عنوان یکی از معتبرترین همایش‌ها در حوزه انرژی خورشیدی جهان شناخته شده می‌شود که برای اولین بار ۲۵ و ۲۶ آبان ماه ۹۵ در ایران و در هتل اوین پارسیان برگزار می‌شود.
به گزارش برق نیوز: همایش "اینترسولار/ Intersolar" سالهاست به عنوان معتبرترین همایش در صنعت انرژی خورشیدی جهان شناخته شده است. در طول 25 سال گذشته، این همایش هر ساله در کشور آلمان و در شهر مونیخ برگزار شده است و میزبان صدها شرکت آلمانی و خارجی بوده است. در سالیان اخیر، اینترسولار در کنار آلمان، در کشورهای دیگری مانند آمریکا، آفریقای جنوبی، عربستان و ... نیز برگزار می شود.

اولین همایش اینترسولار ایران در روزهای 25 و 26 آبان در ایران در هتل اوین پارسیان برگزار می شود. برای برگزاری این همایش، گروه ایران-ویند و شرکت آیسا با شرکت سولارپروموشن همکاری می کنند. پایگاه خبری برق نیوز بعنوان حامی رسانه ای این رویداد بین المللی، همکاری نزدیکی با همایش اینترسولار دارد.

روز اول همایش اینترسولار ایران در تاریخ 25 آبان ماه در هتل اوین پارسیان برگزار شود که برنامه در ادامه قابل مشاهده است:

برنامه روز دوم همایش:
 برنامه بخش اول از روز دوم اینترسولار فرصتی کارآمد برای ایجاد ارتباط بین شرکت های داخلی و خارجی است که شبکه سازی به اوج خود می‌رسد. این برنامه در روز 26 آبان ماه، از ساعت 9 تا 12:30 تدارک دیده شده است و به هر شرکتی که ثبت نام کرده باشد فرصتی 10 دقیقه‌ای داده می‌شود تا در حضور شرکت‌های معتبر بین المللی به معرفی شرکت و پروژه‌های خود بپردازد.

بعد از آن نهار کاری (business lunch) تدارک دیده شده است تا  بتوان از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را برد.

برنامه بخش دوم از روز دوم اینترسولار از ساعت 14 تا 17 ، در سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران برگذار می‌شود که با جزئیات دقیق روند سرمایه گذاری در ایران شرح داده می‌شود که اکثر شرکت کنندگان آن خارجی هستند.



در همایش اینترسولار ایران، ریاست اتحادیه صنایع خورشیدی آلمان نیز حضور دارد و پروژه مطالعاتی "توانمند سازی نیروگاه های فتوولتائیک در ایران" که توسط اتحادیه صنایع خورشیدی آلمان (با بیش از 1200 عضو)  انجام شده است، ارائه می گردد.علاوه بر این ریاست اتحادیه صنایع خورشیدی بریتانیا نیز در این همایش حضور دارد.

در اینترسولار ایران سه میزگرد در کنار سخنرانی های جذاب و متنوع با عناوین زیر ارائه خواهد شد:

میزگرد اول راهکارهای مشارکت شرکت های ایرانی و خارجی برای تولید مشترک محصولات خورشیدی در ایران، که رهبری این میزگرد را آژانس بین المللی انرژی تجدیدپذیر بر عهده دارد و در کنار آن دو شرکت تولید کننده پنل فتوولتائیک داخلی و شرکت‌های موفق خارجی به ارائه نظرات خود می پردازند.

میزگرد دوم کسب ﻭﮐﺎﺭ ﺍﻧﺮژی ﺧﻮﺭﺷﻴﺪی ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ از دیدگاه حقوقی و اقتصادی، که رهبری آن را رئیس انجمن خورشیدی بریتانیا به همراه مهندس زعفرانچی زاده (مدیر دفتر مشارکتهای غیر دولتی سانا) برعهده دارند و در کنار آن‌ها نماینده شرکت Roland Berger و نماینده شرکت Bird&Bird حضور دارند.

یکی از چالش‌های اصلی هر نیروگاه خورشیدی مساله اتصال به شبکه آن است. میزگردسوم با موضوع "چالش ها و راهکارهای اتصال به شبکه نیروگاه‌های خورشیدی در ایران” با حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی شبکه توانیر، مدیر عامل یکی از شرکت های توزیع و مدیر عامل یکی از شرکت های برق منطقه ای و یکی از شرکت های خصوصی در این همایش برگزار می گرد.

جذب سرمایه گذاری خارجی:
یکی دیگر از چالش‌های انرژی های تجدیدپذیر در ایران موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی است؛ دکتر احمد جمالی (مدیر دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران) به بررسی و بازگویی نقش سازمان سرمایه گذاری و قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی در جذب سرمایه گذار خارجی برای انرژی های تجدیدپذیر در ایران و قانون FIPPA می‌پردازند.

Networking در همایش اینترسولار ایران:
در کنار همه این‌ها بحث شبکه سازی (Networking) از محورهای اصلی اینترسولار است. شرکت‌های ایرانی و خارجی در این همایش این فرصت را می‌یابند که یکدیگر را بشناسند و بتوانند در جهت پیشرفت خود با شرکت‌های دیگر اتصال پیدا کنند. بدین منظور دو برنامه زیر برای  شبکه سازی در نظر گرفته شده است.
1- غرفه های جانبی کنار سمینار/ Table Top Exhibition
 2- برنامه روز دوم همایش

غرفه های جانبی کنار سمینار:
23 غرفه در نظر گرفته شده است که شرکت‌ها می‌توانند برای رزرو غرفه‌ها اقدام کرده و محصولات یا پروژه های خود را در معرض دید شرکت کنندگان خارجی و داخلی قرار دهند تا این سمینار بتواند در جذب سرمایه یا مشارکت در ایجاد آن مثمر ثمر باشد.

پرسش از سخنرانان:
در همایش اینترسولار ایران، در انتهای سخنرانی مسئولین، سوالات منتخب شرکت کنندگان که از قبل جمع آوری شده است، از آن‌ها پرسیده می‌شود. بدین ترتیب تلاش می شود از سخنرانی های کلیشه ای اجتناب شود. شما می توانید سوالات خود را به دبیرخانه همایش به آدرس ایمیل intersolar@iran-wind.com ارسال نمایید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار