کد خبر: ۲۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
مشاور مدیرعامل برق یزد:
مشاور مدیرعامل و مدیر برق روستایی استان یزد گفت: شرکت توانیر در نظر دارد تا نسبت به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد اقدام کند. ساخت نیروگاه‌های پراکنده خورشیدی و به کارگیری این انرژی پاک برای ایجاد آبگرمکن‌های خورشیدی در دست اقدام است.

به گزارش "برق نیوز" محمد دهقان، درباره تامین برق در استان به روش فوتوولتایی توضیح داد: بهره‌گیری از انرژی خورشیدی با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان از جمله بهره‌مندی از انرژی خورشید در ساعات زیادی از طول روز در روزهای تابستان و زمستان در دستور کار برق‌رسانی استان یزد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت استاندار یزد و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، شرکت توانیر در نظر دارد تا نسبت به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد اقدام کند و از این رو رایزنی‌هایی از سوی استاندار برای افزایش اعتبارات استانی به منظور ایجاد این نیروگاه‌ها آغاز شده و ادامه دارد.

دهقان با تاکید بر این که در برنامه‌های آینده استان، ساخت نیروگاه‌های پراکنده خورشیدی و به کارگیری این انرژی پاک برای ایجاد آبگرمکن‌های خورشیدی در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر انرژی برق کشور از طریق سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود که باید انرژی خورشیدی را جایگزین سوخت‌های فسیلی کرد چرا که استفاده از سوخت‌های فسیلی کره زمین را گرم کرده و لایه ازن را تحت فشار قرار داده است.

دهقان، نیز سهم استان یزد در تامین برق کشور را محدود اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند با استفاده از فناوری جدید، سهم استان را در تولید برق در شبکه سراسری افزایش دهد.

علی‌محمد انتظاری، معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق استان یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای منطقه یزد، با بیان اینکه 65 روستا با زیر 20 خانوار جمعیت در استان برق ندارند، خاطرنشان کرد: برنامه داریم برای برق‌دار کردن این روستاها از انرژی خورشیدی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 99.62 درصد از خانوارهای روستایی استان یزد برق‌دار شده‌اند که البته این تعداد 93.5 درصد از کل روستاهای استان یزد را شامل می‌شود و این آمار تا پایان سال 1393 به 95 درصد افزایش خواهد یافت.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر 915 روستای استان یزد با تعداد 54 هزار و 789 خانوار از انرژی برق بهره‌مند هستند و در نظر داریم که 65 روستای باقی‌مانده استان که زیر 20 خانوار جمعیت دارند را در آینده به روش فوتوولتایی و با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی بهره‌مند سازیم.

انتظاری گفت: در حال حاضر روستاهای دارای انرژی برق استان یزد دارای دو هزار و 257 کیلومتر شبکه متوسط، یک‌هزار و 78 کیلومتر شبکه فشار ضعیف بوده و هزار و 10 دستگاه ترانسفورماتور در این روستاها نصب شده است.

وی با بیان این که تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان یزد برق‌دار شده‌اند، ادامه داد: برق‌رسانی به ‌13 روستای زیر 20 خانوار استان در سال‌جاری در دست اقدام است که از این تعداد چهار روستا شامل روستاهای اورزانک، گزشک و نورآباد از شهرستان اشکذر و روباز در شهرستان مهریز تاکنون برق‌رسانی شده‌اند. روستاهای شهرستان اشکذر از طریق شبکه برق و روستاهای مهریز به روش فوتوولتایی یا انرژی خورشیدی از انرژی برق بهره‌مند شده‌اند.

انتظاری اضافه کرد: برق‌رسانی به این 13 روستا که در شهرستان‌های اشکذر، ابرکوه و مهریز قرار دارند، هشت میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که از محل بند 69 قانون بودجه از محل عوارض برق تامین خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار