کد خبر: ۲۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان خبر داد:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان گفت: شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در راستای سیاستگذاری‌های کشوری به سمت استفاده از انرژی‌های نو به ویژه باد و خورشید رفته است.

به گزارش "برق نیوز"، رسول موسی‌رضائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت معرفی پروژه‌ها در ایام الله دهه فجر اظهار کرد: در بودجه‌های تدوین شده امسال و سال آینده، بودجه عظیمی به منظور توسعه و استفاده از انرژی‌های نو، توسعه شبکه‌های روستایی و مدیریت مصرف اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر شرکت برق منطقه‌ای استان تسهیلاتی را برای تمام متقاضیان استفاده از انرژی خورشیدی برای مصارف خانگی و شرکت‌ها و موسسات دولتی و خصوصی فراهم می‌کند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: استفاده از هر کیلووات برق تولید شده از انرژی خورشیدی نزدیک به 5.5 میلیون تومان سرمایه‌گذاری لازم است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال برای یک خانه که مجهز به تمام وسایل برقی بوده و به طور تقریبی به 5 کیلو وات برق احتیاج دارد که با کارگذاشتن چند سلول خورشیدی در بام خانه نزدیک به 20 میلیون تومان هزینه باید پرداخت شود که 5 میلیون آن وام داده می‌شود.

موسی‌رضائی افزود: هر سلول عمر 20 ساله دارد و مصرف کنندگان انرژی خورشیدی در صورتی که برق بیش از نیاز مصرفی خود تولید کنند، می‌توانند به برق منطقه‌ای استان بفروشند.

وی اظهار کرد: در سال آینده به صورت نمونه و به منظور ایجاد فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی استفاده مصرفی برق شرکت برق منطقه‌ای استان از این انرژی است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان افزود: آلمان باوجودی که نسبت به ایران از نور خورشید کمتری برخوردار است، نزدیک به 32 هزار مگاوات نیروی برق تولیدی خود را از خورشید دریافت کرده که هم‌اکنون در بهترین نیروگاه طبس یزد تا 13 مگاوات از این انرژی استفاده کرده‌اند.

وی استفاده از انرژی باد را یکی دیگر از انرژی‌های نو نام برد و بیان کرد: در گردنه قرقچی اصفهان که باد بالاترین سرعت را دارد، مزرعه باد شناسایی با روی کار گذاشتن دکل‌های سرعت سنجی باد به صورت پایلوت ایجاد شده است.

موسی‌رضائی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: در این ایام 10 طرح پست برق منطقه‌ای استان با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: افتتاح پست محتشم، سایپا و اتصالات 63کیلوولت پست محتشم کاشانی، پست بعثت(یونارت)اصفهان، خط کابلی نقش‌جهان- بعثت، ورود و خروج خط 400 کیلوولت منتظری –یزد در پست سپاهان از این جمله هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: افتتاح پست شهر بن چهارمحال و بختیاری، توسعه پست شهرکرد و خط اصفهان - لردگان در اصفهان و چهار محال بختیاری و توسعه قطر در پست شهرضا از دیگر طرح‌ها است
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار