کد خبر: ۲۴۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸:۳۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
قول وزیر نیرو به پیمانکاران:
وزارت نیرو 6 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران در بخش آب و 5 هزار میلیارد تومان در بخش برق به پیمانکاران بدهکار است. در همین رابطه وزیر نیرو گفت: دولت جمعا 22 میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار است و تمام تلاشش این است که هر چه سریعتر بدهی‌ها را پرداخت کند.
به گزارش"برق نیوز"  حمید چیت چیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در مورد افزایش میزان قیمت آب و برق اظهار داشت: در بند 80 قانون بودجه و بااستفاده از قانون هدفمندی دولت می‌تواند تصمیم لازم را برای تغییر تعرفه اتخاذ کند لذا پس از آن اطلاع رسانی صورت خواهدگرفت.

وی افزود: اقتصاد آب وبرق باید اصلاح شود تا پس از آن در آمدها منطقی شود. وزیر نیرو در مورد احیای دریاچه ارومیه به جلسه روز چهارشنبه کارگروه احیا اشاره و اظهار داشت: سه دستور کار پیش بینی شده که از جمله آن 19 طرح اولویت دار است که در جلسه مذکور مطرح خواهد شد.

چیت چیان افزود: اعتبارات مورد نیاز پروژه ها درجلسه آتی مطرح می شود البته بسیاری از کارها نیز در حال انجام است ضمن اینکه رها سازی آب از سدها به دریاچه و پروژه انتقال آب نیز مطرح است.

وزیر نیرو در ادامه در مورد آثار حذف تحریم‌ها گفت: ما در بخش تجهیزات مربوط به پیمانکاری وفن آوری رشد داشته ایم بنابراین تحریم‌ها تفاوت ویژه‌ای در اب وبرق ایجاد نمی کند ضمن اینکه حرکتی صورت گرفته که در ملت انگیزه رشد را تا حدی افزایش داده ضمن اینکه در آب وبرق خودکفا شده‌ایم.

به گزارش "برق نیوز" وزیر نیرو در ادامه در خصوص بدهی‌های دولت به بخش خصوصی گفت: دولت جمعا 22 میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار است و تمام تلاشش این است که بدهی‌ها را پرداخت کند

وی در خصوص اینکه آیا ردیف بودجه ای خاصی برای پرداخت بدهی‌های وزارت خانه به بخش خصوصی درنظر گرفته شده است اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مجموعه بودجه صرف پرداخت بدهی‌ها و انجام پروژه ها می شود ضمن اینکه بدهی‌ها ثابت نیست و در جریان است مثلا ممکن است امروز یک میزانی از بدهی پرداخت شود و فردا بدهی دیگری نیز داشته باشیم

وی در ادامه افزود: ما به نیروگاههای بخش خصوصی 4 هزار میلیارد تومان و بانکها 7 هزار میلیارد تومان بدهکاریم

وی همچنین گفت: وزارت نیرو 6 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران در بخش آب و 5 هزار میلیارد تومان در بخش برق به پیمانکاران بدهکار است.

چیت چیان در خصوص نگرانی ها برای تامین برق سال 94 گفت: با استفاده از مکانیزم‌های مجلس قرار دادهای متعددی برای تبدیل نیروگاه‌‌های گازی به سیکل ترکیبی بسته ایم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

منبع: ایلنا
برچسب ها: برق ، وزیر نیرو ، آب و برق
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار