کد خبر: ۲۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸:۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق و امکانات مخابراتی برخوردار هستند.

به گزارش "برق نیوز" عین‌الله شریف‌پور در جلسه توجیهی دهیاران آذربایجان غربی، اظهار داشت: توسعه کنونی کشور مستلزم توجه و رسیدگی به روستاها است.

وی در این راستا از انجام اقدامات اساسی در راستای توسعه روستاهای آذربایجان غربی خبر داد و گفت: روند توسعه وضعیت روستاهای استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی شتاب بیشتری در استان داشته است.

شریف‌پور با اشاره به اینکه زیربنای توسعه کشور، توجه و رسیدگی به روستاهای آن است، به برخی از مشکلات ناشی از تخلیه روستاهای کشور و مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره و تصریح کرد: اگر به روستاها توجه بیشتری شود، از روند مهاجرت روستائیان به شهرها کاسته می‌شود.

وی در این میان بر لزوم توسعه زیرساخت‌های اقتصادی روستاها نیز تأکید کرد و گفت: باید با رسیدگی به اوضاع اقتصادی و وضع زندگی در روستاها، این ذهنیت را که روستاها محل زندگی محرومان جامعه هستند را از ذهن‌ها بیرون کرده و این نگرش را که روستا مکانی برای زندگی و فعالیت بازوان اصلی تولید در جامعه است را به جای تفکر سنتی غالب، نهادینه کنیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی در همین راستا به نقش روستاییان و مشارکت آنان در چرخه اقتصادی و اجتماعی کشور اشاره کرد و افزود: اکنون در سایه توجهات و رسیدگی‌های به عمل آمده به روستاهای استان، 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی همچنین در ارتباط با شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از امکانات مخابراتی، گفت: هم‌اکنون تمام روستاهای استان از امکانات مخابراتی برخوردار هستند.

شریف‌پور همچنین از تجهیز 530 روستای استان نیز به دستگاه ICT خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای توسعه بیش از پیش امکانات موجود در روستاها و ارائه خدمات بهتر به روستائیان استان در دست پیگیری است.

منبع: فارس
برچسب ها: برق ، مخابرات
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار