کد خبر: ۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۳
با تلاش محققان دانشگاه ارومیه صورت گرفت:
محققان کشورمان در قالب یک طرح پژوهشی تحقیقاتی در دانشگاه ارومیه موفق به طراحی و ساخت دستگاه حذف گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های زیستی با قابلیت ضدعفونی و بو زدایی محیط شدند.
به گزارش "برق نيوز" دکتر مهرداد فوج لعلی مجری طرح با بیان این مطلب افزود: این دستگاه که نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد، روی خروجی اگزوز پراید نصب شده و ترکیب گازهای آلاینده آن را از ۱۴۴ پی پی‌ام به ۸۰ پی پی‌ام کاهش داده است.

هم اکنون نیز قرارداد تجاری سازی برای نصب این دستگاه روی تراکتورهای کارخانه تراکتورسازی ارومیه منعقد شده است تا با استفاده از این دستگاه، استاندارد زیستی یورو ۲ به یورو ۳ تبدیل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ارومیه در ادامه افزود: این دستگاه کاهنده آلودگی دارای استاندارد اروپا، تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و تأییدیه آزمایشگاه سازمان محیط زیست است و در پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی وابسته به دانشگاه ارومیه نیز مراحل تولید انبوه خود را سپری می‌کند.


خراسان

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار