کد خبر: ۵۴۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۲
در این مطلب، ضمن معرفی برخی از ویژگی‌های متاماسک، به آموزش نحوه واریز اتریوم (ETH) به این والت رمز ارزی می‌پردازیم.

کیف پول متامسک

به گزارش برق نیوز، اتریوم یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال بازار است که برای خرید و فروش و نگهداری آن به یک کیف پول رمز ارزی نیاز دارید. در بازار والت‌های مختلفی با ویژگی‌های متفاوت وجود دارد که در این میان، می‌توان به متامسک (Metamask) به‌عنوان یکی از بهترین و برترین کیف پول ها برای واریز و برداشت اتریوم اشاره کرد. در این مطلب، ضمن معرفی برخی از ویژگی‌های متاماسک، به آموزش نحوه واریز اتریوم (ETH) به این والت رمز ارزی می‌پردازیم.

متامسک چیست؟

اینترنت غیر متمرکز یا همان وب3 (Web 3.0) روی بنیان رمز ارزها و برنامه‌های غیر متمرکز ساخته شده که برای استفاده از آن‌ها، به یک رابط کاربری نیاز است. روابط کاربری در واقع برنامه‌هایی هستند که با اتصال به بلاک چین، اطلاعات ثبت‌شده روی آن‌ها را نمایش داده و قابلیت مدیریت رمز ارزها را فراهم می‌کنند.

کیف پول متامسک (Metamask) یکی از برترین ولت‌های ارز دیجیتال است که با طراحی ساده و کاربرپسند خود، دری را به روی امور مالی غیر متمرکز (دیفای)، وب 3 و ان اف تی‌ها باز کرده است.

امنیت، همیشه حرف اول را هنگام کار با والت‌های رمز ارزی می‌زند و متامسک تا کنون سرآمد این بخش بوده است. این والت به‌دلیل ویژگی غیر حضانتی بودن، هنگام ساخت کیف پول جدید یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای تصادفی تولید کرده و کنترل کامل ارزهای دیجیتال را در اختیار خود کاربر قرار می‌دهد.

از جمله مهمترین ویژگی‌های متامسک که باعث تبدیل شدن آن به یکی از بهترین والت ها برای واریز اتریوم شده است عبارتند از:

  • خرید، فروش و ذخیره اتریوم، توکن‌های ERC20 و ان اف تی‌های روی آن

  • سواپ مستقیم توکن‌ها داخل خود والت

  • جستجو در فضای بلاک چین و یافتن انواع برنامه‌های توسعه داده‌ شده روی آن

  • کنترل کامل دارایی‌ها توسط خود کاربر

  • امنیت بسیار بالا

  • برنامه اندروید و iOS موبایل و همچنین افزونه کروم، فایرفاکس، بریو، اج و اپرا

  • قابلیت ویرایش هزینه کارمزد گس

  • یکپارچگی با کیف پول‌های سخت افزاری نظیر لجر و ترزور برای افزایش امنیت

  • پشتیبانی از شبکه‌های سازگار با اتریوم نظیر پالیگان، آپتیمیزم، بایننس اسمارت چین، آربیتروم و آوالانچ

  • قابلیت ساخت پرتفولیو و مدیریت آن

علاوه بر این‌ها، متامسک با اتصال به بلاک چین، ارزش رمز ارزهای ETH داخل والت شما را بر اساس قیمت روز اتریوم و به‌صورت لحظه‌ای پیگیری کرده و نمایش می‌دهد.

نحوه واریز اتریوم به متامسک

پس از خرید اتریوم، نیازمند ذخیره آن در یک کیف پول رمز ارزی نظیر متامسک هستید. بنابراین ابتدا باید نسخه متاماسک مورد نظر خود را از وبسایت رسمی این والت به آدرس metamask.io یا گوگل پلی و اپ استور دانلود و سپس نصب نمایید.

پس از نصب، باید یک کیف پول جدید ساخته یا والت قدیمی خود را با استفاده از عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای (Seed Phrase که هنگام ساخت والت‌های کریپتویی در اختیار شما قرار می‌گیرد) ریکاوری کنید. پس از ساخت والت، اکنون می‌توانید به واریز اتریوم به متامسک بپردازید.

نسخه موبایل

ارسال اتریوم به متامسک در نسخه موبایل بسیار ساده است. برای این کار، ابتدا اپلیکیشن را باز کنید. در بالای صفحه و زیر عبارت "Wallet"، شبکه تحت ارسال "Ethereum Minnet Network" را مشاهده خواهید کرد.

در زیر آن نیز یک آدرس که با "0x" شروع می‌شود را مشاهده می‌کنید. برای واریز اتریوم به متاماسک در نسخه موبایل کافی است روی این آدرس ضربه بزنید تا کپی شود. حالا این آدرس را برای فرد فرستنده ارسال کرده یا در صرافی مورد نظر در قسمت «گیرنده» وارد کنید.

نسخه مرورگر کروم

برای واریز اتریوم در نسخه مرورگر کروم متامسک، ابتدا افزونه آن را باز کرده و مطمئن شوید که شبکه روی "Ethereum Miannet" انتخاب شده باشد. سپس کافی است موس خود را روی آدرس نمایش‌داده‌شده بالای صفحه که با "0x" شروع می‌شود برده و با کلیک روی آن، آدرس اتریوم خود در کیف پول متامسک را کپی کنید.

این آدرس، همان آدرس مورد نظر شما برای واریز اتریوم به متاماسک است. آن را برای فرستنده ارسال کرده یا در صرافی‌ها در قسمت «آدرس گیرنده» جهت انتقال اتریوم به آن وارد کنید.

سخن پایانی

برای خرید و فروش و نگهداری اتریوم، به یک کیف پول رمز ارزی نظیر متامسک نیاز است. متامسک به دلیل ویژگی‌های گسترده خود نظیر پشتیبانی از ان اف تی‌ها، سواپ مستقیم توکن‌ها داخل خود والت، جستجوی برنامه‌های غیر متمرکز در فضای دیفای و وب 3، نسخه موبایل و مرورگر و موارد بسیار دیگر، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری رمز ارز ETH تبدیل شده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار