کد خبر: ۵۴۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۵ - ۱۳ تير ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ۲۰۰ مگاولت آمپری پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک خبر داد.

به گزارش برق نیوز، محمود دشت بزرگ گفت: ترانسفورماتور سوم انتقال پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت باغملک با ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ارزش سرمایه گذاری این طرح را ۳۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک پیش از این ۴۰۰ مگاولت آمپر ظرفیت داشت که با افزایش ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپری جدید، به ۶۰۰ مگاولت آمپر رسیده است.

وی با بیان ۶۰۰ مگاولت آمپر حداکثر ظرفیت یک پست انتقال است، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت جدید در این پست، درصد بارگیری از ترانسفورماتور‌های منطقه کاهشی و ریسک بهره برداری کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.

دشت بزرگ پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک را یک سرمایه زیرساختی بزرگ برای منطقه توصیف و اضافه کرد: وقتی چنین پستی در یک منطقه در مدت زمان کوتاه افزایش ظرفیت حداکثری پیدا می‌کند قدرت مانور بهره برداری شبکه به شدت افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه موجب پایداری شبکه برق خواهد شد.

به گفته وی افزایش پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک موجب تامین بار مورد نیاز شهرستان‌های باغملک، ایذه، صیدون، رامهرمز، هفتکل، رامشیر و شرکت‌های صنعتی منطقه شامل سیمان کارون و خوزستان خواهد شد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان در پایان افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک را یکی دیگر از ماموریت‌های محوله ویژه وزارت نیرو به این شرکت اعلام کرد و خاطرنشان اسخت: تمام تلاش ما این است که با افزایش ظرفیت و بهینه سازی شبکه برق پایداری برای مردم تامین شود، اما با توجه به شدت گرما و افزایش مصرف، یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند پایداری شبکه برق را تضمین و حوادث را کاهش دهد رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکین است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار