کد خبر: ۵۵۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۲ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
با اجرای عملیات تعویض چراغ‌های فرسوده گازی با چراغ‌های پربازده LED در معابر و پارکینگ شهر مهران در استان ایلام، حدود ۱۶میلیون کیلووات ساعت برق در سال صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش برق نیوز، هرساله بیش از ۵ میلیون زائر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از مرز مهران در شهر ایلام عبور می‌کنند که باید روشنایی آن‌ها تامین شود، اما لامپ‌های پرمصرف، در فصل پیک مشکلات زیادی را برای تامین برق زائران به وجود می‌آورد. به همین منظور عملیات تعویض چراغ‌های فرسوده گازی استان ایلام با چراغ‌های پربازده LED جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهبود رفاه حال زائرین اربعین حسینی در معابر و پارکینگ شهر مهران در استان ایلام انجام شد.

این پروژه شامل جایگزینی ۵۰ هزار دستگاه چراغ پرمصرف با چراغ‌های ال‌ای دی است که از این تعداد ۶ هزار دستگاه از محل منابع داخلی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال و ٤٤ هزار دستگاه توسط سرمایه گذار در قالب آیین نامه بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست با اعتبار ۱۵۴۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

در مرحله اول ۲۵۰۰ دستگاه چراغ ۲۵۰ بخار سدیم در معابر و پارکینگ شهر مهران با چراغ ۵۰ وات LED با استفاده از منابع داخلی شرکت توزیع جایگزین شد.

این گزارش حاکی است با جایگزینی ۴۴ هزار چراغ پرمصرف با انواع پربازده در قالب بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست، سالانه حدود ۱۶ میلیون کیلووات ساعت در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار