کد خبر: ۵۶۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴:۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
سرپرست معاونت سیاستگذاری اقتصادی وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه قرار است بخشی از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه طی تفاهم نامه‌ای صرف بهینه سازی و تولید انرژی‌های تجدید پذیر شود، گفت: این اقدام در اصلاح ناترازی‌های انرژی، ناترازی‌های کلان اقتصادی و کنترل تورم تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش برق نیوز، سیدعلی روحانی معضل جدی امروز کشور را ناترازی انرژی عنوان کرد و افزود: این ناترازی انرژی در حوزه حامل‌های انرژی مانند گاز، بنزین و گازوئیل مشکل‌ساز شده و می‌تواند باعث کاهش منابع ارزی و منابع تبصره ۱۴ بودجه ناشی از واردات بنزین و گازوئیل باشد.

وی ادامه داد: این ناترازی‌ها در حوزه ارز و بودجه به دلیل وضعیت مصرف بالای انرژی عملا بر تورم تاثیرگذار است.

به گفته سرپرست معاونت سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی، امضای تفاهم‌نامه تأمین مالی برای احداث و بهره‌برداری از ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۰۰ مگاوات بهره‌وری انرژی برق، از این نظر که اقدامات مؤثری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر صورت می‌گیرد اثرات ملموسی در اقتصاد کلان خواهد داشت.

روحانی با بیان اینکه اجرایی شدن این تفاهم حتما در کنترل تورم موثر است، گفت: این اقدام، ناترازی بودجه و ناترازی‌های ارزی و انرژی را کاهش می‌دهد، بنابراین از منظر ورود وزارت اقتصاد علاوه بر اشتغال زایی و تولید ملی به اصلاح ناترازی‌های کلان اقتصادی کشور هم کمک می‌کند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
0
0
استاد عزیز ناترازی پیک شب را چه میکنید؟؟؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار