کد خبر: ۵۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۳
در ميان پيشروان پروسه تعديل قوانين و مقررات در بازارهاي الكتريسيته مي‌توان كشورهاي انگليس، ولز، نروژ، نيوزلند، شيلي و آرژانتين را نام برد. نروژ بازار خرده فروشي را براي تمام مشتريان در سال 1991 باز نمود.

به گزارش "برق نيوز"  در ميان پيشروان پروسه تعديل قوانين و مقررات در بازارهاي الكتريسيته مي‌توان كشورهاي انگليس، ولز، نروژ، نيوزلند، شيلي و آرژانتين را نام برد. نروژ بازار خرده فروشي را براي تمام مشتريان در سال 1991 باز نمود. نيوزلند، براي اولين بار در سال 1993 امتياز فروشي را برداشت و با مشتريان كوچكتر كار را شروع كرد. يك سال بعد نيز، محدوديتها براي مشتريان بزرگ نيز برداشته شد.

تعديل مقررات در نيوزلند در نوع خودش منحصر به فرد بود. زيرا كه هم با مشتريان كوچكتر شروع كرد و همچنين هيچ گونه مكانيسم حمايتي ويژ‌ه‌اي براي مشتريان كوچكتر را اجرا نكرد. بلكه اساساً در يك چارچوب رقابتي معمولي عمل نمود. 3 كشور ديگر به تدريج بازار خرده فروشي خود را باز نموده و با مشتريان بزرگ نيز اين كار را شروع كردند.

در انگليس، گشايش بازار و مقررات زدايي از سال 1990 شروع شد. اما بازار براي تمام مشتريان تا سال 1999 باز نشد. در شيلي، بازار الكتريسيته قبلاً در سال 1982 خصوصي شده بود و بخشهايي از آن نيز مقررات‌زدايي گشته بود. تمام يارانه‌هاي دولتي حذف شده بودند و توليد الكتريسيته به صورت رقابتي شده بود. با اين حال، توزيع برق همچنان در انحصار دولت است همراه با يك سري امتيازات محلي.

در آرژانتين، قانون جديد برق در سال 1992 اجرا شد. سابق برآن، دولت نقش مهمي را در تمام بخشهاي صنعت برق بازي مي‌كرد. در قانون جديد، نقش دولت كاهش يافته و در حد يك تنظيم كننده قواعد بازي محدود شده است، بازار الكتريسيته از يك انحصار دولتي به يك بازار رقابتي با بازيگران متعدد تبديل شد. با اين حال، ادغام عمودي تحت اين قانون جديد مجاز شمرده نشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار