کد خبر: ۷۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۳
'بانک توسعه قاره آمریکا' اعلام کرد کاهش قیمت نفت می تواند کشورهای سواحل اقیانوس اطلس، آمریکای لاتین و کاراییب را به سوی استفاده از انرژی زمین گرمایی سوق دهد.


به گزارش "برق نيوز" انرژی زمین گرمایی نوعی انرژی ذخیره شده در پوسته زمین است که کشورهای منطقه، منابع قابل توجهی از آن را دارند.


بانک توسعه قاره آمریکا در این رابطه می گوید با وجود این توانایی، تنها بین چهار تا پنج درصد پتانسیل این انرژی در منطقه استفاده می شود.

هرچند انرژی زمین گرمایی در حال حاضر بخش کوچکی از منشأ انرژی آمریکای لاتین و کاراییب را تشکیل می دهد، اما این وضعیت در حال تغییر است و کشورهای بسیاری با همکاری بانک توسعه امریکا در حال ساخت و گسترش نیروگاه ها و تأسیسات انرژی زمین گرمایی هستند تا این فناوری به یک واقعیت برای منطقه تبدیل گردد.

کارشناسان معتقدند بد شانسی برای صنعت نفت، یک امتیاز برای انرژی زمین گرمایی می باشد و اکنون زمان آن است که دولت های منطقه سرمایه گذاری ها در این زمینه را ترویج دهند و از شرکت ها بخواهند از این فرصت استفاده کنند.

مرکز زمین (به عمق تقریبی ۶۴۰۰ کیلومتر) که در حدود ۴۰۰۰ درجه سانتیگراد حرارت دارد، به عنوان یک منبع حرارتی عمل نموده و موجب تشکیل و پیدایش مواد مذاب با درجه حرارت ۶۵۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد در اعماق ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتری از سطح زمین می گردد.

بطورمیانگین میزان انتشار این حرارت از سطح زمین که فرایندی مستمر است معادل ۸۲ میلی وات در واحد سطح است که با در نظر گرفتن مساحت کل سطح زمین، مجموع کل اتلاف حرارت از سطح آن برابر با ۴۲ میلیون مگاوات است.

در واقع این میزان حرارت غیر عادی، عامل اصلی پدیده های زمین شناسی از جمله فعالیتهای آتشفشانی، ایجاد زمین لرزه ها، پیدایش رشته کوه ها (فعالیتهای کوه زایی) و همچنین جابجایی صفحات تکتونیکی است که کره زمین را به یک سیستم دینامیک تبدیل نموده و پیوسته آن را تحت تغییرات گوناگون قرار می دهد.

از انرژی گرمایی در سطح زمین می توان در کاربردهای متفاوت از جمله تولید برق استفاده کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار