کد خبر: ۱۳۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
مجري خطوط برق 230 كيلوولت شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت: کار اجرايي تعويض هادي خط 132 كيلوولت اهواز جنوبي-گلستان با هادي پرظرفيت به پايان رسيد .
غلامرضا مشفق  افزود: با توسعه صنعت و رشد اقتصادي كشور بويژه در سال هاي اخير، مصرف انرژي الكتريكي رشد روز افزوني داشته  و به همين منظور تامين نياز مصرف كنندگان ، توسعه و نوسازي شبكه هاي انتقال و فوق توزيع امري ضروري و اجتناب ناپذير است .

وي اضافه کرد:  ازطرفي با توسعه و تراكم ساختمان هاي شهري، مسير و گذرگاهي براي احداث خطوط جديد  وجود نداشته و با وجودعمرطولاني خطوط انتقال برق 132کيلوولت رينگ اهواز درمركز و يا در محدوده شهرامكان افزايش ظرفيت خطوط با اين شرايط تقريباً غيرممكن است .

مجري خطوط برق 230 كيلوولت شرکت برق منطقه اي خوزستان اظهار داشت : استفاده از هادي پرظرفيت يكي از روش هايي است كه با اعمال كمترين تغييرات در ساختار خطوط شبکه برق و صرف كمترين هزينه و در كوتاهترين زمان، افزايش ظرفيت توان انتقالي را موجب مي شود ، که در اين روش بدون تقويت فونداسيون و برج ها ، هادي پرظرفيت با سيم موجود و با مشخصات فني متناسب با شبکه تعويض مي گردد به طوري كه ظرفيت انتقال انرژي  بيش از 8 برابر ظرفيت قبلي افزايش مي يابد .

 غلامرضا مشفق تصريح کرد: اين هادي به نام Acss/Drake توسط يكي از شركت هاي معتبر ايراني توليد و با تعويض هادي قديمي توسط همان شركت و با رعايت كامل استانداردها در خط 132 كيلوولت اهوازجنوبي-گلستان به طول حدود 12 كيلومتر مدار اجرا شد .

وي بيان کرد : هزينه هاي صرف شده طرح بالغ بر  9 ميليارد ريال بوده كه از محل اعتبارات شركت برق منطقه اي خوزستان تامين و پرداخت شده است
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار