کد خبر: ۱۵۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
در قالب طرح ساعت به‌وقت گلستان در روزهای 28 تیر، 4 مرداد، 11 مرداد و 18 مرداد که روزهای پیک مصرف برق هستند از مردم می‌خواهیم تا در ساعت 13 تا 14 مصرف برق خود را کم کنند.
به گزارش برق نیوز، منطقه گلستان، علی‌اکبر نصیری،  در شورای اداری استان گلستان اظهارکرد: در قالب طرح ساعت به‌وقت گلستان در روزهای 28 تیر، 4 مرداد، 11 مرداد و 18 مرداد که روزهای پیک مصرف برق هستند از مردم می‌خواهیم تا در ساعت 13 تا 14 مصرف برق خود را کم کنند.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح 249 مگاوات برابر با 249 میلیون دلار صرفه‌جویی در مصرف برق اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان تصریح کرد: وقتی پیک مصرف در 2 ماه از سال به‌حداعلای خود می‌رسد نیاز است تا برای پیک زدایی اقداماتی انجام شود.

نصیری گفت: پیک مصرف برق در سال گذشته یک هزار و 91 مگاوات بود و این پیک در روزهای زمستانی به 390 مگاوات می‌رسد، بر همین اساس امسال با اقدامات پیک زدایی 64 مگاوات معادل 64 میلیون دلار صرفه‌جویی انجام شد.

به گفته وی، امروز جهان با 2 چالش افزایش جمعیت و توسعه اقتصادی مواجه است که هر دو این موارد افزایش مصرف انرژی را به دنبال دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به اینکه گرمای سال 94 در 200 سال گذشته بی‌سابقه بود گفت: در استان گلستان مشترکان اداری 8.6 درصد برق استان را مصرف می‌کنند.

وی تأکید کرد: امسال نیاز داریم تا 105 مگاوات صرفه‌جویی در سراسر استان گلستان انجام شود و با تغییر ساعت اداری 65 مگاوات صرفه‌جویی انجام می‌شود
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار