کد خبر: ۵۸۰۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸:۲۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
اتحادیه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برق مبتنی بر انتشار خالص صفر (UNEZA) نقشه راه و چشم‌اندازی را تا سال ۲۰۳۰ تصویب کردند که هدف آن افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به ۷۴۹ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ است.

به گزارش برق نیوز، به گزارش آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA)، سالانه حدود ۷۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در توسعه، نوسازی و انعطاف پذیر کردن زیرساخت شبکه‌های برق با هدف امکان پذیر کردن توسعه سه برابری انرژی‌های پاک لازم است.

به گفته فرانچسکو لاکمرا دبیر کل این آژانس، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برق و انرژی می‌توانند با حمایت از توسعه روز افزون شبکه‌های برق نقش مهمی در محدود کردن گرمایش زمین به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد ایفا کنند.

در بیانیه‌ای مشترک، مدیران اجرایی UNEZA بر ایجاد یک مرکزیت فعال با هدف توسعه سریع زیرساخت‌های شبکه برق تاکید شده و از سیاست‌گذاران و جامعه تنظیم گر این حوزه خواسته شده تا با تمرکز بر ریسک زدایی زنجیره تامین، تسهیل سیاست‌ها و پشتیبانی نظارتی و مقرراتی، ظرفیت سازی نیروی انسانی و بسیج سرمایه ها، راه را برای حذف گلوگاه‌ها و ورود سرمایه به این حوزه هموار نمایند.

 

عزم شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات برق و انرژی برای افزایش ۲.۵ برابری ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار