کد خبر: ۷۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۷ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اجرای طرح فهام در استان گفت: طرح اتوماسیون شبکه برای ۲۰ هزار مشترک برق در استان زنجان اجرا ‌می‌شود.

به گزارش "برق نيوز" عادل کاظمی با بیان اینکه با اجرای طرح فهام کنتور200 هزار مشترک برق در استان زنجان  از طریق این ساختمان کنترل و مدیریت می‌شود، اظهار داشت: طرح فهام، سیستم یکپارچه‌ای شامل سخت افزار، نرم افزار، شبکه و بستر مخابراتی است و اطلاعاتی نظیر مصرف، دیماند، ولتاژ، جریان و اطلاعات دیگر مشترکین برق را بصورت نزدیک به Real Time از سمت مصرف کننده دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: این سیستم با ایجاد بستر مخابراتی دو طرفه قابلیت قرائت، پیکربندی، نظارت و کنترل از راه دور کنتورها، جمع آوری، مدیریت، پردازش و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده را داشته و گراف‌ها و گزارش‌های لازم را تولید می‌کندکه تمام فرایندهای مذکور به‌صورت خودکار انجام‌ می‌پذیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اجرای 400 پروژه این شرکت که مربوط به بازه زمانی هفته دولت تا دهه فجر بیان کرد:  این پروژه‌ها  با اعتباری بیش از 120 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی"فهام" «فراسامانه هوشمنداندازه‌گیری و مدیریت انرژی» را  انقلابی‌ترین طرح وزارت نیرو دانست و گفت:  این شرکت از ابتدای  سال 93 که به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شده است تاکنون بیش از دو هزار و 100 پروژه با صرف اعتباری بیش از 300 میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری رسانده است.

کاظمی افزود : در فاصله زمانی هفته دولت تا دهه فجر امسال 400 پروژه نیز با اعتباری بیش از 120میلیارد ریال اجرا و همزمان با ایام پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود  که به‌صورت نمادین ساختمان مرکز کنترل، دیسپاچینگ و "فهام" در حضور مقامات ارشد استان زنجان افتتاح می‌شود.

وی با بیان عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خاطرنشان کرد: استان در حوزه‌های مختلف، اعم از  بهره‌مندی از فناوری‌هایی نوین، تجهیزات خط گرم  و نشت‌یاب در شبکه‌های توزیع برق و  طرح ملی کاهش تلفات در سطح کشور پیشرو است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار