کد خبر: ۱۳۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
همزمان با دهه فجر
مدیر عامل برق منطقه‌ای اصفهان گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر بیش از ۸۰۰ پروژه در حوزه توزیع برق منطقه‌ای اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.
موسی رضایی اظهار داشت: فعالیت‌های شركت توزیع برق شهرستان اصفهان با ۶۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان وشركت توزیع برق استان اصفهان با ۱۸۵ پروژه و اعتباری معادل ۱۸ میلیارد تومان در زمینه بازسازی شبكه‌های فرسوده، كاهش تلفات، روشنایی معابر، افزایش مشتركین، زمینی‌سازی شبكه‌ها و افزایش قابلیت اطمینان شبكه است كه در دهه مبارك فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: در حال حاضر یكی از اقدامات برق منطقه‌ای اصفهان با توجه به كمبود نقدینگی گرفتن اعتبار از بانك توسعه اسلامی است كه برای ساخت پنج پست انتقال ۴۰۰ كیلوولت هاتف، هسنیجه و جهان بین و پست‌های ۲۳۰ كیلوولت لنجان و سمیرم در سطح استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری تخصیص یافته است و طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید .

مدیر عامل برق منطقه‌ای اصفهان دیگر برنامه این شركت را استفاده از منابع فایناس ریالی و ارزی برای ۳۰ پروژه فوق توزیع و انتقال این شركت عنوان كرد و گفت: پروژه‌های مذكور تعریف شده و طرح‌های آن آماده و مذاكرات مقدماتی آن نیز به انجام رسیده است.

وی افزود: در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر با توجه به پتانسیل خوب استان اصفهان در زمینه انرژی خورشیدی كارهای گسترده ای در زمینه جذب سرمایه‌گذاری و افزایش آن انجام شده و ۱۸۵ كیلووات نیروگاه خورشیدی در ساختمان معاونت بهره‌برداری برق منطقه‌ای اصفهان وارد مدار شده است .

رضایی با بیان اینکه در حوزه انرژی‌های نو با شهرداری اصفهان همكاری تنگاتنگی داریم، ادامه داد: در همین راستا اخیرا با یك شركت سرمایه‌گذار ایرانی- آلمانی توافقنامه ایجاد ۱۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در شرق اصفهان با همكاری شهرداری به امضا رسیده و همچنین مذاكراتی برای ایجاد ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در جرقویه و پنج مگاوات در خور و بیابانك با بخش خصوصی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه انرژی باد نیز یك دكل ۶۶۰ كیلوواتی باد با كمك شهرداری اصفهان در منطقه صفه در سال ۹۱ نصب و وارد مدار شده است، اضافه کرد: همچنین با نصب دكل‌های باد سنجی در مناطق مورچه خورت، قرقچی و چغاخور استان چهارمحال و بختیاری برای نصب نیروگاه‌های بادی پتانسیل سنجی می‌شود .

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان بیان کرد: در دهه فجر امسال ما ۱۲ پروژه فوق توزیع و انتقال را با هزینه‌ای بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهیم رساند و عملیات اجرایی پروژه ایستگاه ۶۳ به ۲۰ كیلوولت محمودآباد نیز با هزینه‌ای معادل ۴۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد كه طرح‌های مذكور مجموعا ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

وی تاكید كرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های مذكور یک و نیم درصد به میزان تاسیسات فوق توزیع برق استان اضافه می‌شود.

رضایی با مقایسه خطوط و تاسیسات و پست های زیر بار برق اصفهان نسبت به سال ۵۷ گفت: در حال حاضر ظرفیت ایستگاه‌های انتقال و فوق توزیع برق اصفهان ۱۸ هزار و ۱۶۳ مگاولت آمپر است كه با توجه به ظرفیت یک هزار و ۸۹۲ مگاولت آمپر این ایستگاه‌ها در سال ۵۷ حدودا ۱۰ برابر شده است.

وی افزود: خطوط انتقال و فوق توزیع نیز با ۹ هزار و ۶۷۳ كیلومتر مدار نسبت به ظرفیت یک هزار و ۴۷۹ كیلومتر مدار سال ۵۷ از رشد بالای برخوردار بوده است.
منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار