کد خبر: ۱۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۵
مدیر امور برق منطقه چهار شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: 135 دستگاه ترانسفورماتور این شهرستان که دارای روغن‌ریزی شدید بوده‌اند، شناسایی و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در تابستان نسبت به اورهال آن‌ها در کارگاه ترانس و رفع عیب روغن‌ریزی آن‌ها اقدام شد.
به گزارش برق نیوز، سعید احترامی در این خصوص اظهار کرد: شرایط نامناسب آب هوایی و گرمای شدید هوا در شهرستان اهواز در طول تابستان اثرات نامطلوبی بر تجهیزات شبکه بویژه ترانسفورماتورها می‌گذارد؛ بنابراین ضروری است با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه نسبت به اصلاح ترانسفورماتورهای معیوب که مهمترین تجهیزات شبکه نیز هستند، اقدام شود.

وی افزود: مطابق بررسی بعمل آمده یکی از عوامل اساسی در ترانس‌ سوزی‌ های شبکه در طول دوره گرم سال مشکلات روغن‌ریزی ترانس‌ها است که با نشتی روغن از ترانس موجب کاهش خاصیت عایقی و خنک‌کنندگی ترانس و در نتیجه سوختن سیم‌پیچ و آسیب دیدن ترانس می‌شود.

احترامی ادامه داد: بدین منظور گروه‌های بهره‌برداری این امور طی برنامه‌ای مدون و سالانه، در تابستان نسبت به بازدید و شناسایی ترانس‌های روغن‌ریزی با شدت کم و زیاد اقدام می‌کنند و در طول دوره سرد و معتدل سال که امکان اورهال و تعمیرات پیشگیرانه در شبکه برق مهیا است، گروه‌های عملیاتی ترانس‌های دارای روغن‌ریزی شبکه را به کارگاه مجهز ترانسفورماتور شرکت ارسال و نسبت به رفع عیب روغن‌ریزی، تعویض تجهیزات معیوب ترانس، تصفیه و تست روغن ترانس و رنگ‌آمیزی کامل بدنه ترانس اقدام کرده و پس از اورهال کامل، مجددا در محل قبلی در شبکه نصب می‌شود.

مدیر امور برق منطقه چهار اهواز صرفه‌ جویی اقتصادی حاصل از تعمیرات پیشگیرانه ترانسفورماتورهای روغن‌ریزی را بیش از 21 میلیارد ریال خواند و گفت: اصلاح و رفع عیب ترانس‌های روغن‌ریزی شبکه موجب بهبود پایداری شبکه، حفظ و نگهداری این تجهیز گرانقیمت و کاهش حوادث اتفاقاتی شبکه در طول تابستان شده است که در نهایت موجب رضایتمندی مردم می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار