کد خبر: ۴۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت؛
پیش نویس سند جامع توسعه انرژی های تجدیدپذیر در حال تکمیل است و ٦ سند تخصصی این پیش نویس به زودی به تصویب شورای انقلاب فرهنگی می رسد. به واسطه آماده شدن این سند ترتیبات اجرایی و اقدامات دستگاه های متولی نیز به منظور دستیابی به اهداف تعیین می شود.
به گزارش "برق نیوز" رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اظهار کرد: پیش از این، کلیات پیش نویس سند توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور که زیر نظر شورای انقلاب فرهنگی است، تصویب شده بود که به دلیل تمرکز عمده این پیش نویس بر حوزه برق، تکمیل آن نیز در دستور کار قرار گرفت. 
 
امید شاکری گفت: پیش نویس اولیه در وزارت نیرو تهیه شد که تمرکز بیشتر آن بر حوزه برق بود و با توجه به سهم دارای اهمیت سوخت و حرارت، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تکمیل پیش نویس را با هدف تاکید بر این حوزه ها پیشنهاد داد. 
 
وی ادامه داد: با توجه به تدوین ٦ سند تخصصی برای هر یک از حامل های انرژی تجدیدپذیر شامل، زیست توده، خورشیدی، آبی، بادی، زمین گرمایی و پیل سوختی، پیش نویس این سند به پیش نویس جامع تری تبدیل می شود. 
 
شاکری با بیان اینکه شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در حال کار کردن روی اسناد تخصصی زیست توده و زمین گرمایی است، گفت: اسناد تخصصی انرژی های تجدیدپذیر بزودی به تصویب شورای انقلاب فرهنگی می رسد. 
 
به گفته این مقام مسئول، نهایی شدن این سند جامع، جهت گیریهای کلی در حوزه انرژی های تجدید پذیر کشور را مشخص  و با کمی کردن اهداف در این حوزه، مسیر دستیابی به آنها را هموار می کند؛ همچنین به واسطه آماده شدن این سند ترتیبات اجرایی و اقدامات دستگاه های متولی نیز به منظور دستیابی به اهداف تعیین می شود.
 
 

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار