کد خبر: ۵۴۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۸ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
با توجه به شروع عملیات پمپاژ آب از تلمبه خانه سد لار به سد لتیان، واحد‌های نیروگاهی کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند.

به گزارش برق نیوز، علیرضا ارسطویی، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به شروع عملیات پمپاژ آب از تلمبه خانه سد لار به سد لتیان، نیروگاه‌های کلان و لوارک از روز یکشنبه (اول مرداد ۱۴۰۲) به صورت شبانه روزی در مدار تولید برق قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نیروگاه کلان با قدرت ۲۲ مگاوات و مجموع روزانه ۵۲۸ مگاوات ساعت و نیروگاه لوارک با قدرت ۱۶ مگاوات و تولید روزانه ۳۸۴ مگاوات ساعت در شبکه سراسری تولید برق قرار دارند و این روند تا پایان انتقال آب از سد لار به سد لتیان در این مرحله ادامه خواهد داشت که با توجه به نیاز شبکه سراسری برق در فصل تابستان و افزایش دما در ماه جاری حائز اهمیت می‌باشد.

ارسطویی در پایان خاطر نشان کرد: نیروگاه کلان دارای ۳ واحد ۳۸.۵ مگاواتی و نیروگاه لوارک دارای ۲ واحد ۲۳.۵ مگاواتی می‌باشند و مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های آبی تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای تهران ۳۱۵.۳ مگاوات می‌باشد.

منبع: مهر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار