کد خبر: ۱۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۲
محل اولین نیروگاه برق‌آبی آمریکا، آبشار نیاگارا است که در سال ۱۸۸۱ توسط چارلز اِف براش احداث شد تا شب‌ها را برای توریست‌ها روشن سازد. اما اولین نیروگاه تجاری در سال ۱۸۸۲ در اَپلتون، ویسکانسِن احداث شد که توان یک ماشین کاغذسازی و چندین خانه را تامین می‌کرد.
ساختار یک سد برق‌آبی ساختار یک سد برق‌آبی

 ۱۰. برق‌آبی یکی از قدیمی‌ترین منابع قدرت است و با چرخاندن یک چرخ یا توربین توسط جریان آب به تولید برق می‌پردازد.

این منبع انرژی توسط کشاورزان یونانی برای کارهایی مانند آسیاب استفاده می‌شده است. برق‌آبی هم‌چنین یک منبع تجدیدپذیر است و هیچ‌گونه آلودگی زیست‌محیطی تولید نمی‌کند.

۹. بیش‌تر مردم وقتی به برق‌آبی فکر می‌کنند، سَدی عظیم در ذهن‌شان مجسم می‌کنند اما تجهیزات برق‌آبی می‌توانند خیلی کوچک باشند.

۸.به گزارش "برق نیوز"محل اولین نیروگاه برق‌آبی آمریکا، آبشار نیاگارا است که در سال ۱۸۸۱ توسط چارلز اِف براش احداث شد تا شب‌ها را برای توریست‌ها روشن سازد. اما اولین نیروگاه تجاری در سال ۱۸۸۲ در اَپلتون، ویسکانسِن احداث شد که توان یک ماشین کاغذسازی و چندین خانه را تامین می‌کرد.

۷. همه‌ی ایالات آمریکا به نوعی از برق‌آبی برای تولید برق استفاده می‌کنند اما بعضی ایالت‌ها بیش‌تر! به‌طور مثال تقریبا ۶۶٪ برق ایالت واشنگتون توسط منابع برق‌آبی تامین می‌شود. ظرفیت صنعت برق‌آبی آمریکا ۱۰۰ گیگاوات است که تقریبا ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در این حوزه مشغول به‌کارند.

۶. هزینه‌های برق‌آبی نسبت به دبگر منابع انرژی ارزان‌تر است. مردم ساکن در ایالت‌هایی که وابستگی بیش‌تری به منابع برق‌آبی دارند مانند آیداهو، واشنگتون و اورگن هزینه برق کم‌تری نسبت به دبگر مناطق آمریکا می‌پردازند.

۵. در دهه‌ی گذشته، سهم برق‌آبی در تولید برق آمریکا تقریبا ۷٪ و در بین منابع تجدیدپذیر ۶۳٪ بوده است.

۴. بعضی از نیروگاه‌های برق‌آبی می‌توانند به سرعت از توان صفر به بیش‌ترین توان‌شان برسند. این امر آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای واکنش به تغییرات ناگهانی تقاضای برق تبدیل کرده است. و بنا به چنین خاصیتی این نوع نیروگاه‌ها در زمان‌های قطعی برق (مانند خاموشی سال ۲۰۰۳ در ایالت‌های شمال‌شرقی و جنوب کانادا) پشتیبانی حیاتی و ضروری برای شبکه برق یه حساب می‌آیند.

۳. یک نوع از نیروگاه‌های برق‌آبی که تلمبه‌ای ذخیره‌ای نامیده می‌شوند مانند یک باتری عمل می‌کنند؛ بدین صورت که برق تولید شده توسط دیگر منابع مانند خورشید، باد و هسته‌ای را برای استفاده مجدد ذخیره می‌کنند. این ذخیره انرژی به‌گونه‌ای‌ست که انرژی به‌وسیله پمپاژ آب از منبعی در ارتفاع پایین‌تر به منبعی در ارتفاع بالاتر انتقال پیدا می‌کند؛ و زمانی‌که به انرژی نیاز باشد، آب از منبع با ارتفاع بالاتر رها شده و با چرخش توربین موجب تولید برق تولید می‌شود.

۲. تجهیزات موجود در یک سد اجازه حرکت آزادانه به ماهی‌ها و دیگر موجودات را می‌دهند. برای این کار از تکنیک‌هایی مانند نردبان‌های ماهی و آسانسور‌های ماهی برای کمک به حرکت ماهی‌ها استفاده می‌شود.

۱. هدف از ساخت سدها علاوه‌بر تولید برق، استفاده‌هایی مانند آب‌یاری، کشتی/قایق‌رانی، کنترل سیل یا ساخت منابعی برای ذخیره آب نیز هست. در حقیقت، تنها ۳٪ از ۸۰۰۰۰ سد ساخته شده در آمریکا به تولید برق می‌پردازند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار