کد خبر: ۱۸۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵
همایش بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر صبح امروز، با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور ، رئیس موسسه حقوق انرژی دانشگاه تهران، کارشناسان خارجی فعال در بخش انرژی‌های نو، در سالن همایش‌های وزارت نیرو برگزار شد.
به گزارش برق نیوز، همایش بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر صبح امروز، با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس موسسه حقوق انرژی دانشگاه تهران در وزارت نیرو آغاز به‌کار کرد.

صبح امروز (یکشنبه) با حضور "الهام امین‌زاده" دستیار ویژه رئیس جمهور، مدیران ارشد وزارت نیرو و میهمانان و کارشناسان خارجی فعال در بخش انرژی‌های نو، در سال همایش‌های وزارت نیرو برگزار شد.

در آئین آغاز به‌کار این همایش، "کاظم صمدیان" مدیر همایش بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر با اشاره به قانون عضویت دولت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدید پذیر که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان، در سال 1391 از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به اینکه منابع تجدید پذیر رو به اتمام است،‌ این منابع مورد توجه تمامی کشورها بخصوص کشورهای پیشرفته قرار گرفته است.

وی ادامه داد: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر موجب کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی و اشتغال‌زایی و همچنین کاهش میزان آلایندگی محیط زیست خواهد بود.

صمدیان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی نیز همانند سایر کشورهای پیشرفته اهمیت قابل توجهی به این امر مهم و حیاتی داشته است، گفت: دولت در برنامه پنجم توسعه برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استفاده از این انرژی در دستور کار خود قرار داده و با توجه به سیاست‌های جهانی توسعه این انرژی‌ها در کشور، به منظور ایجاد اشتغال و استفاده از منابع غنی خدادادی، اقدامات موثری را به عمل آورده است.

وی اضافه کرد: بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر می‌تواند نقش بسزایی در افزایش درجه امنیت سیستم انرژی کشور و احترام به مقررات بین المللی در کاهش گازهای گلخانه ای و تغییر اقلیم ایفا کند.

مدیر این همایش با بیان اینکه، انجام این پروژه‌های حیاتی جز با دانش و عزم جهانی ممکن نخواهد بود، افزود: وزارت نیرو تمام تلاش خود را معطوف استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به جای انرژی فسیلی داشته و امیدوار است با اتکا به دانش و بسط همکاری‌های دوجانبه، گامی مؤثر در راستای خدمت به محیط زیست و ذخیره انرژی‌های حیاتی برداشته شود.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار