کد خبر: ۱۲۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴
تا پایان امسال 400 خانوار عشایر در شهرستان کوهرنگ با استفاده از پنل های خورشیدی برق دار می‌شوند.
مدیرامور برق شهرستان کوهرنگ گفت: در صورت تامین اعتباری افزون بر 4 میلیارد ریال، تا پایان امسال 400 خانوار عشایر در شهرستان کوهرنگ با استفاده از پنل های خورشیدی برق دار می‌شوند.

به‌گزارش برق نیوز، مهندس "محسن فدایی" افزود: تاکنون 10 پنل خورشیدی به‌صورت پایلوت به روستای "بی‌آبه" که دارای 10 خانوار هستند، واگذار شده است.

وی گفت: ساکنان این روستا به واسطه داشتن زمین‌های کشاورزی، درون کوچ هستند و با استفاده از پنل‌های خورشیدی قابل حمل برق مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

فدایی وی همچنین از تامین روشنایی مناطق عشایری و روستاهای سخت گذر با استفاده از انرژی خورشیدی پرتابل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با پیگیری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری مقدمات این کار انجام شده و این سامانه قابل حمل که به صورت نیروگاه مولد کوچک خورشیدی متحرک است در اختیار مشمولین قرار می‌گیرد تا بتوانند از روشنایی بهره‌مند شوند.

مدیر امور برق شهرستان کوهرنگ گفت: "پنل خورشیدی" دارای قدرت 300 وات بوده و توان روشن‌کردن یک‌دستگاه تلویزیون LED، چند لامپ LED و یک شارژ موبایل را دارد.
منبع: پاون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار