کد خبر: ۱۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۲
توسط تیمی از دانشجویان کالج Queen Mary در انگلستان:
این هلیکوپتر خورشیدی که سولارکوپتر نام دارد توسط تیمی از دانشجویان کالج Queen Mary در انگلستان ساخته شده است. این هلیکوپتر خورشیدی، در واقع با کمک انرژی دریافت شده از خورشید، خود را به بالا می‌کشد. این دستگاه شاید یک دستگاه کوچک کنترل شونده از راه دور باشد ولی می‌توان از آن برای ساخت پروژه‌هایی در مقیاس بزرگ‌تر الهام گرفت.

هلیکوپتر با انرژی خورشیدی پرواز خود را به نمایش گذاشت. این هلیکوپتر خورشیدی که سولارکوپتر نام دارد توسط تیمی از دانشجویان کالج Queen Mary در انگلستان ساخته شده است. این هلیکوپتر خورشیدی، در واقع با کمک انرژی دریافت شده از خورشید، خود را به بالا می‌کشد. این دستگاه شاید یک دستگاه کوچک کنترل شونده از راه دور باشد ولی می‌توان از آن برای ساخت پروژه‌هایی در مقیاس بزرگ‌تر الهام گرفت.

solarcopter worlds first solar powered helicopter takes off on first flight ecogeek 00 440x276 سولارکوپتر: اولین هلیکوپتر مدل با انرژی خورشیدی به پرواز درامد

پیش از این، دانشجویانی بوده‌اند که هواپیماهایی با انرژی خورشیدی ساخته‌اند ولی سولارکوپتر اولین هلیکوپتر با انرژی خورشیدی می‌باشد. این نمونه‌ی اولیه می‌تواند فقط برای بازه‌های کوتاهی از زمان پرواز کند ولی تیم دانشجویان در حال کار کردن بر روی سیستم ذخیره کننده‌ی انرژی همراه (آنبرد) هستند تا امکان پروازهای طولانی‌تر را فراهم کنند.

solarcopter worlds first solar powered helicopter takes off on first flight ecogeek 01 440x288 سولارکوپتر: اولین هلیکوپتر مدل با انرژی خورشیدی به پرواز درامد

به گزارش "برق نیوز" سولارکوپتر در واقع یک وسیله‌ی چهار روتور (quadrotor) است. سولارکوپتر بر خلاف هواپیماهای خورشیدی دیگر قادر به مانور دهی بیشتری است و همچنین مانند یک هلیکوپتر استاندارد، قابلیت معلق ماندن در هوا و حرکت کردن در تمام جهت‌ها را دارد. با وجود اینکه سولارکوپتر هم اکنون در فاز آزمایشی به سر می‌برد می‌تواند مدلی باشد برای ساخت هلیکوپترهای بزرگ‌تر یا می‌توان از آن برای بهبود عملکرد هلیکوپترهای فعلی بهره جست.

برچسب ها: برق ، خورشیدی ، انرژی ، روتور
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار