کد خبر: ۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲:۰۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
ابتکار تشریح کرد:
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:هدفمندی یارانه ها تاثیری بسزایی در توسعه اقتصاد سبز دارد چرا که می تواند موجب کاهش آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای شود.
به گزارش "برق نیوز" معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست افزود: مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ارمنستان برای ایجاد پارک صلح و دوستی نهایی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: پارک صلح ارس که بین مرز ایران و ارمنستان است هر چه سریع تر مراحل نهایی خود را برای احداث طی کند.

ابتکار گفت:همچنین در نظر داریم پارک صلح و دوستی بین ایران عراق را هم احداث کنیم.

معاون رییس جمهوری گفت: زمانی که رییس جمهوری برنامه های خود را به مجلس ارائه داد محور محیط زیست و اقتصاد سبز را به عنوان مقوله اصلی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: امروز در دنیا مدیریت توسعه سبز با حفظ ضوابط زیست محیطی به عنوان یک اصل پذیرفته شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای بهبود شرایط اقتصادی و افزایش اشتغال و تولید شکی نیست که باید به مقوله محیط زیست هم توجه ویژه شود.

ابتکار تاکید کرد: این که رشد اقتصادی را در کشور افزایش دهیم ،اما تخریب محیط زیست را نداشته باشیم خود مدیریت سبز و توسعه پایدار است که باید برنامه ریزی ها به این سمت هدایت شود.

وی با تصریح براینکه این موضوع در دنیا به صورت جدی دنبال می شود گفت: با توجه به وضعیت تاسف بار محیط زیست و پایین بودن برخی شاخص های زیست محیطی ناگزیریم رشد اقتصادی را با حفظ محیط زیست همراه کنیم.

از نظر ابتکار الگوی مصرف انرژی در کشور نادرست است ، باید مدیریت منابع در بخش کشاورزی ،خانگی و صنعتی اصلاح شود و رویکردها به سمت طراحی سبز سوق داده شود.

معاون رییس جمهوری افزود: دنیا به این تجربه رسیده که هزینه انتهای خط طرح ها در مسائل محیط زیست بسیار سنگین است،از این رو باید پیش از اینکه طرحی به مرحله اجرا درآید به لحاظ زیست محیطی مورد بررسی قرارگیرد.

ابتکار گفت: زمانی که استاندارهای زیست محیطی در بخش های تولید و اشتغال سخت گیرانه شود به طور قطع جذاب تر خواهد شد.

وی به برگزاری نمایشگاه محیط زیست اشاره کرد وگفت: برگزاری این گونه نمایشگاه ها گامی مفید برای آشنا کردن عموم مردم با الگوی صحیح مصرف و دستاوردهای جدید در این زمینه است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا بیش از پیش از مجامع بین المللی و بخش های خصوصی در برگزاری نمایشگاه های تخصصی استفاده کنیم.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست 24تا 27 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار