کد خبر: ۳۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
در سه ماه نخست سال ٢٠١٤ رخ داد:
تولید انرژی تجدیدپذیر آلمان در سه ماهه نخست سال ٢٠١٤ با ١٢,٦ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ٤٠.٢ میلیارد کیلووات/ ساعت رسید. سهم انرژی بادی در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با ١٩ درصد افزایش، ١٧,٨ میلیارد کیلووات/ ساعت و سهم انرژی خورشیدی با ٧٠ درصد افزایش، ٥.٧ میلیارد کیلووات/ ساعت، بوده است.

به گزارش "برق نیوز" به نقل از  انرژی گونلویو، سهم انرژی بادی در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با ١٩ درصد افزایش، ١٧,٨ میلیارد کیلووات/ ساعت و سهم انرژی خورشیدی با ٧٠ درصد افزایش، ٥.٧ میلیارد کیلووات/ ساعت، بوده است.

حمایت وسیع دولت آلمان از طرحهای انرژی تجدیدپذیر، یکی از موارد مورد انتقاد مخالفان دولت مرکل است.

هفته گذشته زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در نشست مجلس فدرال این کشور، در حضور آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد: آلمان در حوزه انرژی وارد دوره جدیدی می شود و قوانین پیشنهادی در این حوزه به نفع این کشور است.

گابریل تصریح کرد: اگر بنگاه تولیدی یا اقتصادی بتواند اثبات کند که ١٦ درصد از برق مورد نیازش را، به وسیله یک منبع انرژی تجدید پذیر تامین می کند، شامل یارانه و تخفیف مالیاتی می شود.

وی افزود: استفاده از انرژی باد و خورشید، به جای ساخت نیروگاه های هسته ای به نفع آلمان است، این کشور یک دوره گذر را تجربه می کند و بیش از هرچیز به حمایت دولت و سازش جمعی نیاز دارد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار